Prefectura Gorj a venit cu clarificări privind noile reguli de acces în instituție. Măsurile au fost luate de noul prefect de Gorj, Șerban Predescu, în urma unui scandal, produs săptămâna trecută, între șeful Serviciului Juridic, Liviu Diaconescu, și un consilier local din orașul Bumbești-Jiu, Georgian Udrescu. În urma unui schimb de replici a fost chemată poliția. Udrescu l-a acuzat pe juristul-șef că a apelat nejustificat 112 și le-a cerut oamenilor legii să fie testat pentru consum de alcool.
”Instituția Prefectului – Județul Gorj aduce la cunoștința publicului faptul că, în urma incidentului produs săptămâna trecută, care a necesitat intervenția autorităților prin apel la 112, noul prefect, domnul Șerban Predescu, a dispus o analiză detaliată a regulamentului de acces în instituție. În urma acestei evaluări, s-a constatat că Ordinul nr. 362 din 26.09.2024, care stabilește norme stricte privind accesul vizitatorilor, angajaților și reprezentanților mass-media, nu era respectat conform dispozițiilor în vigoare.
În vederea asigurării unui mediu sigur pentru cetățeni și angajați, regulamentul de acces prevede următoarele:
- persoanele care solicită accesul în instituție trebuie să se înregistreze la punctul de control și să prezinte un act de identitate valabil;
- reprezentanții mass-media au acces doar în spațiile special amenajate pentru conferințe de presă, pe baza unei acreditări prealabile;
- accesul altor persoane se realizează exclusiv pe baza unei aprobări scrise și în scopuri justificate.
Procedura de acces în instituție
Pentru protejarea siguranței publicului și a personalului instituției, accesul în clădire se face conform următoarelor etape:
- persoanele care solicită accesul trebuie să se prezinte la punctul de control situat la intrarea principală;
- să completeze registrul de acces, indicând datele personale și motivul vizitei;
- să prezinte un act de identitate valid pentru verificare;
- să aștepte confirmarea accesului din partea personalului autorizat;
- să primească și să poarte vizibil un ecuson de vizitator pe toată durata prezenței în instituție;
- la părăsirea instituției, ecusonul de vizitator trebuie returnat la punctul de control.
Accesul angajaților se efectuează pe baza legitimației de serviciu și a verificării electronice la punctele desemnate. În plus, respectarea dispozițiilor privind accesul este în conformitate cu reglementările Ministerului Afacerilor Interne referitoare la securitatea în instituțiile guvernamentale.
De asemenea, având în vedere concluziile raportului de expertiză tehnică realizat în urma cutremurelor recente, au fost impuse restricții suplimentare, în conformitate cu prevederile Legii nr. 212/2022, art. 5, punctul 2, care interzice desfășurarea activităților ce implică aglomerări de persoane în clădiri încadrate în clasa de risc seismic. În acest context, anumite servicii publice ale Instituției Prefectului vor fi relocate în alte locații, pentru a garanta siguranța cetățenilor și a personalului instituției.
Este esențial de menționat că prefectul nu a făcut decât să asigure aplicarea strictă a dispozițiilor legale în vigoare, astfel încât măsurile adoptate să reflecte atât normele de securitate, cât și angajamentul instituției pentru protecția cetățenilor.
Pentru informații suplimentare, cetățenii sunt rugați să contacteze Instituția Prefectului – Județul Gorj” a transmis instituția printr-un comunicat de presă.