Netflix s-ar gândi la o un abonament 100% gratuit în Europa, dar înţesat de publicitate, după ce a încercat, în 2022, un abonament ”accesibil” cu publicitate, care ar permite platformei de streaming video on demand (SVOD) să-şi crească numărul utilizatorilor şi veniturile, relatează 20minutes.fr
Platforma, a cărei creştere a scăzut puternic la sfârşitul lui 2021, şi-a revenit după lansarea unei ofertei cu publicitate, în valoare de 5.99 de euro, de exemplu, în Franţa, faţă de 13,49 euro abonamentul standard, fără publicitate. Această formulă ar urma să atragă 40 de milioane de abonaţi noi, potrivit codirectorului general al Netflix.
O ofertă 100% gratuită – adică finanţată exclusv din publicitate – ar putea permite Netflix să-şi crească atât numărul utilizatorilor, cât şi veniturile. Potrivit Bloomberg, ea ar urma să fie rezervată într-o primă fază pieţelor europeană şi asiatică, pe care există deja reţele de televiziune gratuite, ca în Franţa. Nicio dată în acest sens nu a fost avansată, însă probabilitatea unui anunţ în acest sens este mare.
Platforma de streaming a anunţat, în aprilie 2023, că utilizatorii ofertei cu publicitate generează un venit mai mare decât al celor cele fără publicitate, Standard şi Premium.