Dacia a prezentat, în Franța, noul „Hipster Concept”, un prototip de mașină electrică de mici dimensiuni, care ar putea avea un preț de pornire sub 15.000 de euro, poziționându-se ca o alternativă europeană accesibilă la modelele electrice low-cost din China.
Modelul a fost dezvăluit în Meudon, lângă Paris, și ilustrează intenția Dacia de a oferi soluții de mobilitate simplificate și accesibile pentru traficul urban.
„Hipster este o expresie a viziunii îndrăznețe a Dacia pentru o mobilitate locală, accesibilă și practică de zi cu zi”, a declarat Katrin Adt, CEO-ul Dacia, care s-a alăturat recent companiei, venind de la Mercedes-Benz.
„Dacă vom avea oportunitatea de a-l produce în masă, suntem pregătiți”, a adăugat aceasta.
Hipster Concept are doar 3 metri lungime și o greutate de sub 800 de kilograme, ceea ce îl face unul dintre cele mai compacte vehicule propuse pentru piața europeană. Spre comparație, modelul T03 al producătorului chinez Leapmotor, considerat în prezent cel mai scurt autoturism de pe piața europeană, este mai lung cu 62 de centimetri.
Viteza maximă a prototipului ar fi de aproximativ 90 km/h, iar autonomia estimată ajunge la 150 km. Potrivit datelor furnizate de Dacia, un automobil obișnuit parcurge în medie sub 40 km pe zi, la o viteză medie de 56 km/h – valori care sugerează că autonomia modelului ar fi suficientă pentru uzul cotidian urban sau suburban.
Pentru a menține prețul scăzut, Dacia a simplificat considerabil designul și dotările modelului. Hipster are scaune din pânză, geamuri acționate manual, foarte puțină electronică și curele în loc de mânere pentru deschiderea ușilor. Vehiculul ar putea fi comercializat într-o singură culoare, un gri-albăstrui similar cu cel al prototipului expus.
Proiectul face parte dintr-o inițiativă mai amplă susținută de Renault și Stellantis, care propun crearea unei noi categorii europene de mașini mici, inspirată de conceptul japonez „Kei Car”. Această categorie ar include vehicule urbane cu dotări de bază și cerințe reduse în ceea ce privește siguranța, comparativ cu modelele convenționale, ceea ce ar permite scăderea greutății și a costurilor de producție.
Dacia atrage atenția că prețul mediu al unui autoturism nou în Europa a crescut cu 63% între 2001 și 2020, ceea ce a redus accesibilitatea pentru mulți cumpărători. Prin urmare, compania consideră necesară apariția unei noi generații de mașini ieftine, adaptate nevoilor urbane și produselor pe plan local.