16:10 România, pe primul loc în Europa la exportul de cereale

blank
[post-views]

România îşi menţine poziţia de cel mai mare exportator european de cereale, în primul trimestru al anului comercial 2025/2026, şi înregistrează recorduri financiare absolute în sectorul zootehnic, cu vânzări totale de aproape jumătate de miliard de euro în primele 10 luni ale anului 2025 pentru animale vii, a anunţat ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Florin Barbu.

„În primele 10 luni ale anului 2025 au fost 210 milioane euro ovine, 150 milioane euro bovine și 100 milioane euro păsări. Mă înclin în faţa fermierilor şi producătorilor români! Agricultura este cea mai mare bogăţie a României!”, a transmis Barbu pe pagina sa de Facebook.

Potrivit unui comunicat al ministerului de resort, România îşi consolidează poziţia de lider în agricultura europeană, atingând, în 2025, performanţe istorice în exporturile de cereale şi animale vii către pieţele din afara Uniunii Europene, potrivit celor mai recente date publicate de Comisia Europeană – Agridata Europa.

Astfel, România ocupă locul 1 în Uniunea Europeană la exportul de cereale, poziţie menţinută şi în primul trimestru al anului comercial 2025/2026 (1 iulie 2025 – 30 iunie 2026), confirmând potenţialul competitiv al agriculturii româneşti.

„România îşi dovedeşte potenţialul agricol şi capacitatea de a deveni un furnizor de încredere pentru pieţele internaţionale. Fermierii români, sprijiniţi prin subvenţii şi programe de investiţii, au reuşit să atingă performanţe istorice şi să ducă produsele româneşti acolo unde le este locul – în topul Uniunii Europene”, spune ministrul Florin Barbu, citat în comunicat.

Prin Planul Strategic 2023-2027 şi măsurile de sprijin adoptate, MADR a pus la dispoziţia sectorului zootehnic şi vegetal: peste 3 miliarde de euro pentru investiţii în ferme zootehnice, unităţi de procesare şi irigaţii; scheme de sprijin cuplat şi ajutoare naţionale tranzitorii adaptate fiecărui sector – ovine, bovine şi avicole; programe de bunăstare şi biosecuritate finanţate din fonduri europene şi de la bugetul de stat; instrumente de promovare a produselor româneşti pe pieţele din Orientul Mijlociu, Africa de Nord şi Asia.

Articole similare:

Primarii din județul Gorj au ieșit din blocajul generat de Ordonanța 52, după ce guvernanții au modificat...

[post-views]

Organizația AUR Târgu-Jiu a anunțat că a demarat campania „Un loc de parcare pentru fiecare apartament”. Președintele...

[post-views]

Ultima oră

Plasare produse

blank

Infinit hits: