Tesla a anunțat, marți, două versiuni mai accesibile ale modelelor sale Model Y și Model 3, în încercarea de a relansa vânzările afectate de un an dificil și de competiția din piața mașinilor electrice.
Noul Model Y, care costă puțin sub 40.000 de dolari, are un interior simplificat și o autonomie redusă la 321 de mile.Compania mizează pe prețul mai mic pentru a compensa o perioadă dificilă, marcată de o gamă învechită de vehicule, competiția venită din partea producătorilor străini de vehicule electrice și campanii de boicot împotriva lui Elon Musk.
În ciuda lansării, acțiunile Tesla au scăzut cu 4,5% marți, până la 443,09 dolari, după ce urcaseră cu peste 5% în ziua anterioară, pe fondul așteptărilor privind noile modele.
„Investitorii se așteptau la ceva cu adevărat diferit, nu la o nouă variantă a unui model vechi”, a spus analistul Ivan Drury, de la Edmunds.
Tesla a introdus și o versiune mai ieftină a Modelului 3, cu un preț sub 37.000 de dolari.
Totuși, aceste variante rămân mai scumpe decât mașina de 25.000 de dolari, promisă de Musk în trecut.