Retailerul de modă rapidă Shein își face intrarea pe piața offline, anunțând deschiderea, în noiembrie, a primelor sale magazine fizice în Europa. Mai exact, Shein va deschide primele sale magazine fizice în Franța.
Decizia vine în urma unui acord cu Société des Grands Magasins (SGM) și marchează o schimbare semnificativă în modelul de afaceri al gigantului chinez, cunoscut până acum exclusiv pentru vânzările online.
Primele locații vor fi deschise în spații din cadrul BHV, în centrul Parisului, dar și în Galeries Lafayette din cinci orașe: Dijon, Grenoble, Reims, Limoges și Angers. Până acum, Shein a testat piața doar prin magazine pop-up temporare.
Frédéric Merlin, președintele SGM, consideră că mutarea va atrage un public nou: „Un client ar putea cumpăra într-o zi atât un articol Shein, cât şi o geantă de lux.”
Însă, planurile Shein nu sunt privite cu ochi buni de toți partenerii. Grupul Galeries Lafayette a transmis că se opune inițiativei și intenționează să o blocheze, deoarece o consideră o încălcare a contractului de franciză.
„Nu suntem de acord cu această decizie, având în vedere poziţionarea şi practicile acestui brand de ultra fast fashion, aflat în contradicţie cu oferta şi valorile noastre”, au transmis Galeriile Lafayette.
Critici au venit și din partea Federației Franceze de Pret-a-Porter, care acuză Shein că „după ce a distrus zeci de branduri franceze, vrea să inunde şi mai masiv piaţa noastră cu produse de unică folosinţă.”