Vedetele nu vor mai putea să apară în reclamele la jocurile de noroc pe TV, radio şi online, ca urmare a unei decizii votate, miercuri, în şedinţa publică a Consiliului Naţional al Audiovizualului. Această prevedere face parte dintr-o serie de modificări prin care a trecut Codul de Reglementare în Audiovizual, legislaţia secundară a CNA, informează paginademedia.ro.
„Este interzisă difuzarea de publicitate pentru jocuri de noroc în care sunt prezente personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive sau de alte persoane, care, datorită notorietăţii în mediul online, pot încuraja participarea la astfel de jocuri”, spune noul articol 110, alineat 7 din nou votatul Cod Audiovizual.
Noua prevedere va deveni obligatorie în câteva luni, mai precis la 90 de zile după ce Codul Audiovizual va intra în vigoare.
Au fost depuse mai multe amendamente din partea unor instituţii sau companii de jocuri de noroc, în încercarea de a opri această prevedere.
Printre contestatari au fost Winbet, care a cerut CNA să permită ca vedetele să fie folosite măcar în campanii de „responsabilitate socială”. La fel şi Federaţia Română de Fotbal, a propus ca personalităţile să poată apărea în campaniile de conştientizare sau de responsabilitate socială.
Kaizergaming, Federaţia Organizatorilor Jocurilor de Noroc şi Biroul Român de Audit Transmedia au cerut eliminarea acestui articol.
Toate amendamentele au fost respinse în unanimitate.
Un alt articol nou introdus în Codul Audiovizual prevede ca şi serviciile media audiovizuale la cerere trebuie să respecte legislaţia privind protecţia minorilor în ce priveşte campaniile pentru jocurile de noroc.
„În cazul serviciilor media audiovizuale la cerere, furnizate prin orice mijloc, programele audiovizuale care conţin jocuri de noroc, precum şi spoturile publicitare care promovează astfel de jocuri, trebuie să se difuzeze cu respectarea protecţiei minorilor”, spune alineatul din articolul 110.