Apa nu se elimină complet de pe parbriz după folosirea ștergătoarelor: ce verifici și cum soluționezi?(P)


Mulți șoferi observă că, deși ștergătoarele funcționează aparent normal, apa rămâne pe parbriz dispusă sub formă de pete sau dâre. Această situație nu doar că este supărătoare, ci influențează direct cât de bine se vede drumul, mai ales în condiții de ploaie sau vizibilitate scăzută. Un parbriz pe care rămâne apă după fiecare mișcare a ștergătoarelor obligă șoferul să depună efort suplimentar pentru o a avea o vizibilitate optimă. Acest disconfort poate contribui la oboseala oculară, ceea ce poate crea pericole în special la drumurile lungi sau pe timp de noapte.

Cauze frecvente și metode de verificare

Înainte de a schimba ștergătoarele de parbriz, merită să faci o analiză atentă a situației, pentru a identifica cauzele. Iată câteva motive des întâlnite și cum pot fi depistate rapid:

  1. Uzura lamelelor
    Lamele vechi sau deteriorate nu mai curăță eficient. Se observă de obicei crăpături, margini rigide sau porțiuni rupte. Dacă pe parbriz rămân linii, dâre sau zone care pur și simplu nu se curăță, lamelele trebuie verificate suplimentar.
  2. Tipul sau dimensiunea lamei
    O lamă prea lungă, prea scurtă sau nepotrivită pentru vehiculul tău nu va face contact complet cu sticla. Consultarea manualului sau a unui configurator online ajută la alegerea dimensiunii corecte pentru fiecare model de mașină.
  3. Calitatea materialului
    Cauciucurile ieftine se degradează rapid, pierd elasticitatea și nu reușesc să alunece lin pe suprafață. Lamelele din silicon sau cauciuc dublu, oferite de Bosch sau Valeo, au o rezistență crescută la temperaturi variate.
  4. Montajul sau starea sistemului
    Dacă lamelele nu sunt prinse corect pe braț sau dacă brațul nu este stabil, presiunea pe parbriz scade. Acest lucru duce la zone insuficient atinse de lamă. Brațele cu uzură pot fi identificate ușor dacă observi că lama „sare” sau nu rămâne lipită pe toată lungimea ei.
  5. Starea parbrizului
    O peliculă subțire de murdărie, insecte sau ceară poate preveni alunecarea eficientă a ștergătorului. În astfel de cazuri, chiar dacă alte componente funcționează corect, ștergerea nu va fi uniformă.
  6. Lichidul de parbriz folosit
    Un lichid ineficient lasă urme și nu ajută la curățarea completă. Pentru rezultate bune, se recomandă lichide cu proprietăți degresante, adaptate sezonului.

Verificarea regulată a acestor aspecte previne acumularea nejustificată de apă. De exemplu, un șofer care verifică lunar starea lamelelor și spală atent atât geamul, cât și ștergătoarele, reduce riscul de accidente pe timp ploios.

Întreținerea sistemului și situații speciale

Sistemul de ștergere al parbrizului va rezista mai mult timp dacă primește întreținere constantă. Se recomandă:

  • curățarea lamelelor și a parbrizului la fiecare câteva săptămâni sau mai des dacă mașina circulă în zone cu praf sau noroi;
  • evitarea folosirii ștergătoarelor pe geamul uscat pentru a limita uzura cauciucului și zgârierea parbrizului;
  • ridicarea lamelelor pe timp de gheață previne lipirea lor de parbriz și apariția fisurilor la material;
  • verificarea lichidului și a sistemului lunar (duze blocate, conducte fisurate).

Exemple utile: dacă auzi zgomote, vezi urme neregulate sau observi că lamelele nu mai șterg complet, cel mai probabil a sosit momentul să le înlocuiești.

Pe lângă cauzele uzuale, parbrizul în sine poate influența funcția ștergătoarelor. Microzgârieturile rețin apa și împiedică mișcarea lină a lamei, iar peliculele de ceară sau murdărie persistentă necesită degresanți speciali la spălare. Folosește lavete din microfibră și soluții specifice pentru parbriz, lăsând câteva minute să acționeze pentru rezultate eficiente. Pentru cazurile de condens interior, sistemul de dezaburire sau ventilare rezolvă rapid problema.

Pe scurt, verificarea stării ștergătoarelor, a parbrizului și a componentelor conexe nu presupune efort mare, dar poate avea impact real asupra confortului și siguranței la volan. Aplicarea regulată a acestor recomandări reduce riscul de probleme la utilizare și facilitează șofatul, indiferent de condițiile meteo.

Articole similare:

Gorjeanul: Complexul Energetic Oltenia, lăsat să crape. La propriu. Salariații CEO sunt condamnați la o sărăcie indusă...

Lucrătorii din Casele de Pensii din țară protestează, marți, începând cu ora 8:30, față de condițiile de...

Premierul Ilie Bolojan a dat detalii, luni, în cadrul ședinței extraordinare a Parlamentului, despre cel de-al doilea...

Ministrul Educaţiei, Daniel David, a anunţat, luni seară, că, la finalul anului, va demara concursurile pentru pentru...

Ultima oră

Plasare produse

Infinit hits: