Lucrări de asigurare a versanților împotriva căderilor de pietre, pe DN 67C – Transalpina. CNAIR a lansat, joi, o licitație pentru lucrări de asigurare a versanților împotriva căderilor de pietre pe șase sectoare din drumul național DN 67 C – Transalpina. Tronsoanele se află pe raza comunelor Șugag (județul Alba) și Jina (județul Sibiu). Lucrările sunt necesare deoarece există pericolul de producere a accidentelor datorate căderilor de pietre. Investiția se va ridica la peste 9,4 milioane de euro.
CNAIR, prin DRDP Cluj a lansat joi, 4 iulie, în platforma SEAP, o licitație pentru asigurarea versantului înpotriva căderilor de pietre pe mai multe sectoare din drumul național DN 67C – Transalpina. Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 46.916.405,55 de lei, fără TVA.
Drumul Național DN 67 C – Transalpina este drum național secundar din Munții Parâng, în Carpații Meridionali. Este cea mai înaltă șosea din România, având punctul cel mai înalt în Pasul Urdele (2.145 m). Drumul face legătura între orașele Novaci din județul Gorj și Sebeș, din județul Alba. Fiind un drum montan, este închis, pe perioada iernii, tronsonul de drum dintre Rânca și Obârșia Lotrului.
DN 67 C străbate patru județe – Gorj, Vâlcea, Sibiu, Alba – traversând Munții Parâng de la sud la nord, altitudinea cea mai mare având-o pe o porțiune de aproximativ 20 de km, în județele Gorj și Vâlcea, unde se prezintă ca o „șosea de creastă”, trecând la mică depărtare de vârfurile Dengheru (2.084 m), Păpușa (2.136 m), Urdele (2.228 m), Iezer (2.157 m) și Muntinu (2.062 m).