McDonald’s a raportat, luni, o scădere surprinzătoare a vânzărilor la nivel mondial, primul declin în 13 trimestre, deoarece consumatorii care caută oferte se feresc de articolele din meniu cu preţuri mai mari, inclusiv Big Mac-urile, transmite Reuters, citată de News.ro.
Inflaţia persistentă a forţat consumatorii cu venituri mai mici să treacă la opţiuni alimentare mai accesibile, acasă. Acest lucru a determinat lanţurile de fast-food precum McDonald’s, Burger King, Wendy’s şi Taco Bell să se bazeze pe meniuri mai ieftine pentru a atrage clienţii.
Acţiunile McDonald’s, care au scăzut cu 15% în acest an, au crescut cu aproape 4% după ce directorii companiei au declarat că un meniu de 5 dolari, lansat la sfârşitul lunii iunie, s-a vândut peste aşteptări. Compania lucrează cu francizaţi în încercarea de a-l extinde după luna august.
McDonald’s, care şi-a menţinut previziunile pentru o marjă operaţională de 40% în 2024, a spus că va fi mai selectivă cu creşterile de preţuri, pentru a proteja profitabilitatea.
”Chiar dacă lucrurile (traficul) sunt slabe acum, ar trebui să se îmbunătăţească în a două jumătate a anului… cu o valoare mai bună în meniu”, a declarat Brian Mulberry, manager de portofoliu de clienţi la Zacks Investment Management.
Vânzările globale în termeni comparabili au scăzut cu 1% în al doilea trimestru, în comparaţie cu aşteptările de creştere cu 0,5%. Veniturile totale au crescut cu 1%. CEO-ul Chris Kempczinski a spus că există mult mai multă gândire de afaceri din partea consumatorilor, care au devenit ”foarte discriminatori”.
”Încrederea consumatorilor de pe majoritatea pieţelor noastre majore rămâne scăzut”, a spus el.
Rezultatele McDonald’s se potrivesc cu comentariile de săptămâna trecută ale CEO-ului Coca-Cola, James Quincey, care a spus că a existat ”o oarecare temperare în canalele departe de casă” în America de Nord, un indiciu că mai puţini oameni iau masa în oraş.
”Cel mai mare impact pentru McDonald’s este că consumatorul cu venituri mici a redus cu adevărat numărul de vizite şi asta este mai mult decât compensează declinul tipic al tranzacţiilor pe care McD îl vede în mod normal în vremuri economice mai grele”, a declarat analistul Edward Jones, Brian Yarbrough.
Vânzările comparabile din SUA au scăzut cu 0,7% în trimestrul încheiat la 30 iunie, comparativ cu o creştere de 10,3% în urmă cu un an. Vânzările pe pieţele internaţionale, care au reprezentat aproape jumătate din veniturile sale din 2023, au scăzut cu 1,1%, cauzate de slăbiciunea Franţei. O revenire mai lentă decât se aştepta în China şi conflictul din Orientul Mijlociu au afectat performanţa segmentului de afaceri McDonald’s, unde restaurantele sunt operate de partenerii săi locali, vânzările au scăzut cu 1,3%, comparativ cu o creştere de 14% cu un an mai devreme.
Companii precum McDonald’s şi Starbucks au suferit, de asemenea, din cauza boicoturilor consumatorilor legate de războiul din Gaza, care le-a lovit vânzările pe pieţele din Orientul Mijlociu. Totuşi, McDonald’s şi-a menţinut bugetul de cheltuieli de capital de până la 2,7 miliarde de dolari, mai mult de jumătate din acesta fiind alocat pentru noi restaurante din SUA şi pieţele internaţionale.