RECLAMA TA AICI

Contactează echipa de marketing pentru a obține o oferta personalizată


DESIGN & REDESIGN WEBSITE

Dolce Vita Ballroom

Evenimente

RECLAMA TA AICI

Contactează echipa de marketing pentru a obține o oferta personalizată


DESIGN & REDESIGN WEBSITE

11:26 Se vede lumina de la capătul primului tunel de autostradă

Prima din cele două galerii ale tunelului pe sud dealul Momaia va fi forată de la un capăt la altul, luni la prânz, când utilajele constructorului vor străpunge peretele de ieșire.

„Astăzi, 3 martie, este o zi importantă pentru infrastructura de transport rutier a României, în care va avea loc un eveniment istoric – vedem prima luminiță de la capătul primului tunel de autostradă”, a anunțat secretarul de stat în Transporturi, Ionel Scrioșteanu, arată hotnews.ro.

În total, „Tunelul Momaia” de pe A1 va avea o lungime de 1.35 km, fiind compus din două galerii, două tuneluri botezate „Alina” și „Daniela”.

Străpungerea care va avea loc luni, după ora 12.00, vizează prima galerie, tunelul„ Daniela”, cel care măsoară 1.350 de metri și va reprezenta sensul de mers dinspre Pitești spre Sibiu. Cealaltă galerie, tunelul „Alina” are 1.342 de metri, iar străpungerea sa se va face în următoarele săptămâni.

În paralel cu forajele, constructorul a început și lucrările de căptușeală interioară a pereților tunelului. În tunelul Daniela au fost căptușiți cu beton până acum aproape 600 de metri.

Stadiul lucrărilor pe A1 Sibiu-Pitești

Autostrada Sibiu – Piteşti ar urma să aibă o lungime de peste 122 de km și este împărțită în 5 secțiuni, și va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Paneuropean.

  • Pe A1 Sibiu – Pitești s-a deschis traficul în decembrie 2022 pe Secțiunea 1 (13,17km de la Sibiu la Boița – constructor Porr).
  • Pe Secțiunea 2 Cornetu – Boița (31,3 km), cea mai dificilă porțiune care trece prin Valea Oltului și presupune realizarea a șapte tuneluri, CNAIR a semnat în luna februarie 2022 un contract de 860 de milioane de euro cu o firmă din Turcia. La final de 2024 au început o serie de lucrări la un viaduct de la capătul de la Boița, iar în 2025 sunt așteptate demararea primelor lucrări montane de pe traseu.
  • Pe Secțiunea 3 Tigveni – Cornetu (37,4 km) o asociere de constructori din Italia și România au semnat în august 2022 contractul pentru cea mai scumpă licitație de autostradă lansată vreodată în România. Pe acest tronson constructorul s-a aflat în perioada de proiectare și a lucrărilor premergătoare demarării de șantier. Lucrările dificile vor demara în 2025.
  • Pe Secțiunea 4 Curtea de Argeș – Tigveni austriecii de la PORR au început în toamna lui 2023 și în prezent se află aproape de a finaliza forarea celor două galerii ale tunelului Momaia.
  • În decembrie 2024 s-a deschis circulația pe Secțiunea 5 Pitești – Curtea de Argeș pe circa 15 km de la Bascov (Pitești) la nodul rutier Merișani. Constructorul WeBuild (fost Astaldi) continuă să lucreze la restul secțiunii, circa 15 km până la Curtea de Argeș. Aici deschiderea va avea loc în primăvară.

Articole similare:

Ultima oră:

Alte articole:

Evenimente recomandate:

„One Step to Infinity. Brâncuși – UNESCO 2024”

Este ziua în care operele lui Constantin Brâncuşi de la Târgu-Jiu vor fi incluse în Patrimoniul Mondial UNESCO.

Plasare produse:

INFINIT HITS: