Cea mai mare gară din România urmează să intre în lucrări de modernizare. Reprezentanții CFR Infrastructură au transmis, la solicitarea economica.net, randări cu Gara de Nord, după finalizarea lucrărilor.
CFR Infrastructură a semnat, anul trecut, contractul pentru „Modernizarea/consolidarea /reabilitarea stației CF Gara de Nord Bucuresti – faza I”. Durata contractului este de 116 luni, din care:
- 55 de luni proiectare si executie lucrări, respectiv 9 luni proiectare si 46 luni executie lucrări;
- 1 lună pentru verificarea şi aprobarea la plată a lucrărilor şi a testelor la terminare;
- 60 de luni perioada de garantie.
Oferta câștigătoare, depusă de asocierea de firme românești SC GDO MOV IMPEX SRL – SC OMEGA CERT SISTEM SRL, este în valoare de 419,85 de milioane de lei, fără TVA. Principalele lucrări de modernizare vizează:
- modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din stația de călători București Nord;
- reabilitarea construcțiilor monument cu valoare istorică;
- crearea unor spații verzi centrale, cu zonă de așteptare pentru publicul aflat în tranzit;
- regenerarea zonei aferente stației de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city;
- modernizarea spațiilor destinate publicului călător, inclusiv facilițăți pentru persoanele cu dizabilități;
- asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători – balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, lifturi, sisteme de control acces;
- sisteme noi de ventilație/încălzire;
- modernizarea sistemului de iluminat și a instalațiilor electrice, sanitare, termice etc;
- modernizarea sistemului de informare a publicului călător și a echipamentului de telecomunicații etc.






