Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat, joi, că a preluat primele patru proiecte de infrastructură de transport transferate de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
”Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a finalizat, joi 27 iunie 2024, procedura de semnare a Protocoalelor de predare-preluare pentru primele patru proiecte de infrastructură de transport transferate de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR)”, a anunțat CNIR.
Primele patru proiecte de investiții transferate sunt:
- Autostrada Unirii (A8) Târgu Mureș-Târgu Neamț, secțiunea Miercurea Nirajului-Leghin, loturile: 1 C Sărățeni-Joseni, 1 D Joseni-Ditrău, 2A Ditrău-Grințieș, 2 B Grințieș-Pipirig;
- Autostrada București-Brașov (A3), tronson Ploiești-Brașov (112 km);
- Drum Expres Focșani-Brăila (73 km);
- Drum Expres Bacău-Piatra Neamț (51 km).
CNIR precizează că, pentru obiectivele Autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni, Autostrada Târgu Mureș-Târgu Neamț: secțiunea Miercurea Nirajului Leghin (Loturile 1 B Miercurea Nirajului –Sărățeni și 2 C Pipirig –Vânători Neamț) și Drum Expres Filiași-Târgu Jiu au fost emise Ordinele ministrului transporturilor și infrastructurii pentru instituirea unor derogări de la prevederile Ordinului ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 872/2024 privind aprobarea Listei proiectelor de investiții care fac obiectul transferului de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA către Compania Națională de Investiții Rutiere SA. Astfel, obiectivele de investiții Autostrada Bacău-Brașov, loturile 1 B și 2 C ale Autostrăzii Unirii aferente secțiunii Miercurea Nirajului-Leghin și Drumul Expres Filiași –Târgu Jiu vor fi predate conform art. 2 alin. 2 (2) din Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 872/2024 (în termen de 30 de zile de la finalizarea procedurii de achiziție publică).
Diferenţa între CNIR şi CNAIR
Statul a înființat, recent, o nouă companie care se ocupă de marile lucrări rutiere ale țării, Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), desprinsă din fosta CNADNR, care devenise Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). CNIR va prelua, în timp, toate proiectele noi naționale de construcție de drumuri de la mai vechea instituție CNAIR, care ar urma să se ocupe doar de administrarea autostrăzilor și drumurilor expres deja construite, conform explicațiilor șefului noii instituții, Gabriel Budescu.